どこで間違ったんだろう


どこで間違ったんだろう。
僕には間違いが多すぎて、もうどこで間違ったのかわからない。


だけど、君たちも間違っているぜ。
ノーリスクなものなんて、この世にはない。

僕の人生のことを、君たちの好き勝手に解釈されていることに、
僕はどうしても我慢ができない。

君たちが忘れても、僕はずっと覚えている。
君たちが簡単に言った言葉を、僕はずっと覚えている。


僕にとって、君たちは部外者じゃない。
僕に、一方的にやられるのを喜ぶような、感じのいい趣味はないんだ。

You are beautiful, but you are empty. One could not die for you. To be sure, an ordinary passerby would think that my rose looked just like you--the rose that belongs to me. But in herself alone she is more important than all the hundreds of you other roses: because it is she that I have watered.

〜Antoine de Saint-Exupery〜